Svefa växer ytterligare inom rådgivning avseende stadsutveckling och utökar kontoret i Gävle

För att möta den ökande efterfrågan på Svefas tjänster och rådgivning avseende stadsutveckling har Svefa anställt Henrik Modigh och Mattias Arvids som nya konsulter. Rekryteringarna är en del av Svefas offensiva tillväxtsatsning inom samhällsbyggnad och fastighetsutveckling.

Rekryteringarna görs för att möta kundernas efterfrågan på lokal närvaro och djup kunskap om de regionala fastighetsmarknaderna och Henrik Modigh och Mattias Arvids kommer att utgå från Svefas kontor i Gävle.

Henrik Modigh har gedigen kompetens inom stadsutveckling som planarkitekt, projektledare och stadsarkitekt och har erfarenhet från både kommun och konsultsidan.

Mattias Arvids har branscherfarenhet från bland annat Lantmäteriet. Han kommer närmast från en roll som markförhandlare hos TRV.

Helena Dalhamn, Affärsområdeschef Samhällsbyggnad & Fastighetsutveckling säger i en kommentar: ”Jag är väldigt glad att Henrik Modigh och Mattias Arvids valt att komma till oss. De är, med sin gedigna erfarenhet av stadsutveckling och markförhandling, två mycket bra tillskott till våra professionella konsulter på Gävlekontoret. Med rekryteringarna av Henrik och Mattias förstärker vi vår rådgivningskompetens inom stadsutveckling och befäster vår position som hela Sveriges ledande fastighetsrådgivare."

För ytterligare information och kommentarer

Helena Dalhamn

Affärsområdeschef Samhällsbyggnad & Fastighetsutveckling