Varmt välkommen till inspelningen av vårt intressanta och utbildande webbinarium där vår seniorkonsult, Henrik Engqvist, går igenom hur du på det bästa och mest effektiva sättet implementerar tjänsteentreprenadsavtal enligt AFF.
Henrik går igenom hur du:
- Skapar förutsättningar för bra samarbetsklimat och samverkan mellan leverantör och beställare
- Säkerställer kunskap och engagemang om avtalet och kraven från Dag 1
- Tydliggör roller och befogenheter
- Skapar förutsägbarhet för leverantören
- Sätter grunden för hur entreprenaden ska kontrolleras och följas upp
- Sätter grunden för rutiner för kommunikation
Efter webbinariet kommer du som deltagare att:
- Att veta vilka aktiviteter som är kritiska vid Implementering av Aff-avtal
- Att förstå vilken tidsåtgång som krävs av såväl leverantör som beställare i ett implementeringsprojekt
- Att känna till vilka ”övriga” verksamhetskritiska områden som berörs i samband med implementering av Aff-avtal
- Att ha fått nyttiga och värdefulla tips och kunskap om de vanligaste fallgroparna.
Webbinariet tar cirka 30 minuter.
Här kan du ladda ned presentationen från webbinariet
Vill du ha hjälp med att implementera AFF?
Henrik Engqvist Affärsschef Förvaltningsstöd
Affärschef Förvaltningsstöd, Svefa Förvaltningsrådgivning
Utbildning
Civilekonom
Henrik har drygt 15 års erfarenhet inom fastighetsbranschen från både leverantörs-, beställar- och konsultsidan. Han har tidigare bland annat arbetat med försäljning, implementering- och affärsutveckling av komplexa FM-, drift- och förvaltningsentreprenader mot både privat och offentlig sektor. Henrik har ansvarat för nationella samverkansprojekt inom fastighetsanknutna IT-stöd, lokalförsörjningsplaner och förvaltningsprocesser.
Henrik Engqvist är Seniorrådgivare och projektledare i uppdrag som rör organisationsutveckling, förvaltnings– och entreprenadstrategier, beställar– och implementeringsstöd samt lokalförsörjning.
Läs mer om Henrik:
Per Ollas Affärschef Förvaltningsrådgivning
Affärschef Upphandlingsstöd
Per har drygt 30 års erfarenhet inom fastighets- och FM-branschen. Han har arbetat brett med större komplexa upphandlingar och outsourcingar och specialiserat sig inom upphandlingar inom entreprenadjuridik med upphandlingsregelverken Aff, AB, ABT och ABK. Per håller utbildningar och föreläsningar inom dessa ämnen och anlitas ofta som specialist vid tvister eftersom han är ledande expert på Aff och har varit aktiv i utvecklandet av systemet sedan 2006.
Per har också en lång erfarenhet av att arbeta med organisationsutveckling, kalkylering, nyckeltal, personaldimensionering o d inom fastighetsföretagande och FM. Per har också en bakgrund att arbetat med utveckling och marknadsföring av drift- och underhållssystem samt genomfört analyser av affärskritiska fastighetssystem. Han har även arbetat med stadsutveckling inom ramen för fastighetsägande med inriktning mot ombyggnad, brottsförebyggande åtgärder, ombildning till bostadsrätt, arbete mot olaga andrahandsuthyrning, information och sociala insatser.
Per är affärschef och ansvarar för Upphandlingsstöd, den enhet inom Förvaltningsrådgivning som främst genomför upphandlingar inom Aff, AB, ABT och ABK men som också har kompetens inom kalkylering, personaldimensionering o d.
Här kan du läsa mer av och med Per: