I senaste avsnittet av Upphandlingspodden intervjuas Svefas Peter Hiti där han delar sina erfarenheter och ger konkreta råd avseende vad som är viktigt att ha med sig in i systemupphandling.
Podden leds av Jessica Molén och Magnus Colling och de pratar med Peter om direktupphandlingsmöjligheter, hur man får med sig beställarorganisationen, om system från hyllan eller skräddarsytt är det bästa och vilka frågor som behöver besvaras i vilket skede.
Upphandlingspodden är en podd om upphandling och inköp. Jessica Molén och Magnus Colling träffar människor med stor kunskap inom olika frågor knutna till upphandling. www.upphandlingspodden.se
Behöver du hjälp med upphandling eller implementering?
Fyll i formuläret så kontaktar vi dig.
Är du nyfiken på våra förvaltningsrådgivningstjänster?
Peter Hiti Förvaltningsrådgivning
Seniorkonsult Digitalisering och Information, Svefa Förvaltningsrådgivning
Peter har 15 års erfarenhet av IT-lösningar inom fastighetsverksamheter, både på leverantörs-, beställar- och konsultsidan. Bland tidigare erfarenheter märks roller som teknisk chef, områdeschef inom fastighetsförvaltning, produktchef för fastighetssystem, konsult i många projekt kring upphandling och införande av nya IT-system. Peter har även ett stort nätverk bland systemleverantörer, branschorganisationer och fastighetsverksamheter.
Peter Hiti är rådgivare och projektledare i uppdrag som rör digitaliseringsstrategier, IT-lösningar, informationsmodellering, fastighetsförvaltning, arbetsprocesser och organisation.
Peter Hiti i media, urval
Per Ollas Affärschef Förvaltningsrådgivning
Affärschef Upphandlingsstöd
Per har drygt 30 års erfarenhet inom fastighets- och FM-branschen. Han har arbetat brett med större komplexa upphandlingar och outsourcingar och specialiserat sig inom upphandlingar inom entreprenadjuridik med upphandlingsregelverken Aff, AB, ABT och ABK. Per håller utbildningar och föreläsningar inom dessa ämnen och anlitas ofta som specialist vid tvister eftersom han är ledande expert på Aff och har varit aktiv i utvecklandet av systemet sedan 2006.
Per har också en lång erfarenhet av att arbeta med organisationsutveckling, kalkylering, nyckeltal, personaldimensionering o d inom fastighetsföretagande och FM. Per har också en bakgrund att arbetat med utveckling och marknadsföring av drift- och underhållssystem samt genomfört analyser av affärskritiska fastighetssystem. Han har även arbetat med stadsutveckling inom ramen för fastighetsägande med inriktning mot ombyggnad, brottsförebyggande åtgärder, ombildning till bostadsrätt, arbete mot olaga andrahandsuthyrning, information och sociala insatser.
Per är affärschef och ansvarar för Upphandlingsstöd, den enhet inom Förvaltningsrådgivning som främst genomför upphandlingar inom Aff, AB, ABT och ABK men som också har kompetens inom kalkylering, personaldimensionering o d.
Här kan du läsa mer av och med Per:
Sara Jacobsson Affärsområdeschef Förvaltningsrådgivning och Hållbarhetsansvarig
Sara Jacobsson Affärsområdeschef Förvaltningsrådgivning och Hållbarhetsansvarig
Utbildning
Civilingenjör Lantmäteri KTH
Sara Jacobsson är Affärsområdeschef för Svefa Förvaltningsrådgivning som arbetar med strategisk rådgivning inom förvaltningsrelaterade frågor för fastighetsägande bolag och organisationer. Förvaltningsrådgivning omfattar allt från övergripande strategiska organisatoriska frågor till mindre upphandlingsutmaningar och alltid med fokus på digitala och hållbara lösningar och ökat värde för kunden.
Intressant och matnyttigt från Svefa Förvaltningsrådgivning